Adieu.. et au revoir mon amis.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu Adieu.. et au revoir mon amis.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu

Adieu.. et au revoir mon amis..

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 September 2009 | Frankrijk, Parijs

Donderdag 24 september

We zijn ondertussen in Italië en vinden het heel luxe als we onze camper op de camperplek in Treviso parkeren..
Het is een grote parkeerplaats achter de spoorbaan en naast het stadion..
Mooie gladde plekken met witte kiezelstenen oogt voor ons luxe na de rode aarde in Kroatië..
De volgende dag willen we uitzoeken of we met de trein naar Venetie kunnen en weer blijkt Lupo een muilkorf in de trein om te moeten.. We moeten weer eens hoognodig boodschappen doen en daarna rijden we door een woonwijkje en vinden we een plekje waar we kunnen internetten.
Treviso is een mooie oude stad merken we op als we op zoek zijn naar een station en al slenterend genieten we van wat we zien.. zoals bv. de Santa Maria Maggiore..
Op een mooi plein in het centrum gaan we op een terras dineren.. het is hartstikke gezellig en er komen steeds meer mensen bij zitten nadat wij plaats genomen hebben.
Als we 's avonds terug komen bij de camper merken we dat de zigeuner groep (die kennelijk ook het camperleven ontdekt heeft) uitgebreid is en er zelfs een caravan bij staat. Helaas heeft deze groep ook de camperplek ontdekt en schijnt er een vast verblijf van te maken. Teilen met wasgoed en volle droogrekken.. kleden die uitgewassen worden en over hekken hangen.. hun hondjes die de hele dag met een touw aan de boom vast gebonden staan en als een gek staan te blaffen omdat ze aandacht willen en niet krijgen.. het is vreselijk.. en met de hondje krijgen we op het laatst medelijden.. na twaalf uur worden de ziegeuners "iets" rustiger.. maar het gaat tot middenin de nacht door..
De groep die hier bij elkaar kliekt en met elkaar zoveel kabaal maakt doet ons besluiten om hier de volgende dag te vertrekken en niet naar Venetië te gaan.. wat eerst als zo'n prettige plek voelde, voelt nu zeer onprettig.

18 september
We gaan naar de Dolomieten.. volgens weeronline zou daar goed weer zijn.. een prachtige route rijden we en het weer is echt goed.. :) veel bochtwerk.. dus Jan blijft sturen en sturen en droomt er 's nachts van dat hij nog aan het draaien is aan het stuur.. we genieten weer van alle mooie uitzichten en stoppen bij een camping in Canazei.
Mooi gelegen tegenover de gondelbaan dus een goede basis om de bergen hogerop in te trekken.
Voor Jan bekend gebied (skivakantie) en voor mij onbekend.
Onder een stralende blauwe lucht inclusief een paar witte wolken gaan we met de gondel omhoog.
Nah.. ga hier niet teveel over vertellen hoor.. foto's laten wel zien wat wij gezien hebben.
Lupo was helemaal door het dolle heen.. hij was zo blij dat hij weer de ruimte had om te rennen.. hij kan dan ook werkelijk helemaal uit z'n dak gaan en lijkt het of hij peper in z'n r..t heeft.. lachuh.. :D

Vrijdag heb ik mij bevrijd van de gipsspalk.. ik had wel een twijfel moment.. van de arts in Uddevalla zou ik na vier of vijf weken het gips er zelf wel af kunnen halen.. ik moest
zelf maar kijken wanneer ik dat zou doen.. ik heb het dus na vier weken dragen gedaan en merk wel dat mijn arm en pols best wel stijf en toch nog pijlijk voelt.. de bloeduitstorting die er nog zat zal nu hopelijk de ruimte hebben om weg te trekken..
Werkelijk een bevrijding al kan ik er nog lang niet alles mee..

20 september
Vanaf Canazei rijden we weer een mooie landelijke route door Val di Sole.. over Passe di Tonale... tussen appelboomgaarden die nog vol hangen met Golden- en Red Delicious.. een verrukkelijk gezicht en ik krijg spontaan zin in 'appeltje gappen'.. maar moet aan mijn vroegere kinder-singeltje met het verhaal: Gerrit Gapper verliest zijn broek denken.. doe het toch maar niet.. gniff..

We proberen vanaf Canazei de snelweg te vermijden en dat lukt.. natuurlijk weer met heel veel bochtwerk en Jan kan ze na al dat dromen met z'n ogen dicht rijden.. hahaha..
Onderweg stoppen we bij Fort Strino uit 1864 in de buurt van Vermiglio.. met uitzicht op het Adamello gebergte van ruim 3500 m hoogte.
Bij Val Camonica vinden we een camperplaats in Capo di Ponte.. alleen om de naam wil je
hier toch al overnachten hè..?!
De plaatselijke bevolking schijnt erg blij te zijn met onze komst en organiseert spontaan
een muzikale feestavond.. ze wisten alleen niet dat ik daar alleen maar van houd als er braadworst bij is.. :P

(Zondag) We krijgen een smsje van Chenny dat ze in Zuid Frankrijk is en we zijn benieuwd of het nog gaat lukken om haar en Martin daar te ontmoeten.
Dat zou wel heel fijn zijn.. dus 'meissie-lief'.. als je dit nog leest.. ik hoop dat het lukt. :)

23 september
En natuurlijk lukt het ons..!!!
Na Capo di Ponti overnachten we in Novi Ligure.. een camperplek bij een sportpark.. de plek in het plaatsje Gavi kunnen we niet vinden.. enge nauwe straatjes moeten we door die we niet opnieuw willen rijden met de camper en gelukkig komen we bijna geen tegenliggers tegen..
De bochtige snelweg naar het zuidelijke Genua is prachtig.. Italië vinden we tot nu toe het mooiste land.. grappig dat Jan en ik dat allebei vinden..
En dan zijn we in Frankrijk.. we slaan heel even af naar Monaco maar willen Monaco niet in.. het zal te veel oponthoud geven en we willen doorrijden om Chenny en Martin nog op tijd te ontmoeten…
Dus we hebben een mooie foto van het uitzichtpunt.
We zijn nu na drie dagen rijden en genieten onderweg van het afwisselende landschap in het franse Villefranche de Rouerque aangekomen en gaan lekker met z'n viertjes uit eten in het stadje.
Het is fijn om ze weer te zien!
Villefranche is een heel sfeervol klein stadje met smalle steegjes waar we bij een restaurant dichtbij de Notre Dame een gezellig terras vinden.
Er gaan verscheidene karaffen wijn over tafel en als we laat in de avond naar de auto toelopen.. huppelen we de steegjes door..
neeee... we waren niet beschonken maar gewoon blij.. :D
We blijven in ieder geval nog een dag op deze camping..
Chenny en Martin vertrekken vanavond naar Beaumont de Lomangne waar ze een feestje hebben met Martins ouders en we zwaaien hen uit nadat het BBQ vuurtje gedoofd is..
Adieu.. et au revoir mon amis..

• 25 September 2009 - 17:26

Adriane:

Ciao!

Machtig mooi, je reis verslag!
    Italië !! mmmm mijn favoriete land en de Dolomieten zijn PRACHTIG je zal het met me eens worden! denk even aan mij als je daar rijd, was er ook..ooit!
    Heel veel genieten!!!

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Yeah... met de camper door Europa

Yeah....
eindelijk hebben we nu sinds een paar dagen een camper voor de deur staan..
Jeetje wat waren we daar loeidruk mee..
Iedere dag maar internet afspeuren en dan weer naar bedrijven rijden waar we wat gevonden dachten te hebben... om dan te zien dat het weer tegen viel.. en wat deed bedenken dat we toch maar in een hogere prijsklasse moesten gaan zoeken... tsja... dat hebben we ons wel een paar keer bedacht.. hahaha...
maar die van 40.000,- euro.. werd het toch maar net niet... :))

We hebben een mooie op de kop kunnen tikken... we zijn er dan ook heel blij mee... maar nog zo knotsdruk met alles wat we er nog bij moeten kopen..
zaterdag hopen we er vandoor te gaan.. Lupo z'n bloed hebben we nog snel laten testen op rabiës en nu kunnen we beginnen met Noorwegen want onze dreutel mag mee.. de uitslag was goed.. Noorwegen stelt hoge eisen..
Welke landen we gaan doorkruisen weten we nog niet exact.. we moeten zelfs nog uitzoeken welke route we gaan en of we met de boot willen of door Zweden willen gaan rijden...
Gnif... als we eenmaal op weg zijn zal het allemaal vanzelf wel rollen en dan maakt het ook niet meer uit...dan zijn we gewoon lekker aan het rondtrekken en gaan we gewoon met de wind mee.. :)
maar de bedoeling is dat we na Noorwegen toch naar het zuiden gaan afdrijven..

O jaaaa...
voor wie een mega-opblaaspop in de voortuin wilde plaatsen.. Sarah is in Noorwegen als ze 50 wordt :D