Stubbenfelde - een fles rode wijn en internet.. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Mieke - WaarBenJij.nu Stubbenfelde - een fles rode wijn en internet.. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Mieke - WaarBenJij.nu

Stubbenfelde - een fles rode wijn en internet..

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 Augustus 2009 | Duitsland, Berlijn

Zaterdag 29 augustus

We zijn nu intussen op het eiland Usedom en bivakkeren op een camping in het plaatsje Stubbenfelde. De camping ligt direkt aan zee en dat is natuurlijk weer heerlijk.. we willen hier een paar dagen blijven zodat we misschien eens een was gaan doen. Maar het blijft bij misschien.. :)

Onze hele reis werkt door als een verrassing.. je kunt dingen willen plannen maar alles loopt toch anders.. bij ons in ieder geval wel..
Toen we uit Denemarken Rostock binnen kwamen wilden we zo snel mogelijk een camperplaats vinden maar we raakten op een verkeerde plek van de snelweg en kwamen in een buitengebied terecht..zo aardedonker en een weg zo smal.. en vol gaten en bobbels.. alles trilde en schudde in de camper.. ik heb toen ontzettend gelachen.. dit hoorde wel weer bij ons avontuur.. een Tomtom die de weg niet meer weet en wij maar rustig doorrijden.. haha...
Om uit te komen bij een haven in een plaatsje waar ik nu de naam niet meer van weet en waar het verboden was te parkeren.. laat staan met je camper te overnachten..dus we doken weer in het camperboek en hebben Jan z'n Garmin gebruikt om de geografishe positie van een camperplaats in te voeren.
Gelukkig wees die wel de weg en kwamen we bij een groot koopcenter uit waar je met een camper mocht overnachten.. In Greifswald..in de buurt van Usedom..

Vrijdagochtend hebben we besloten om toch een ziekenhuis op te zoeken voor een controle want ik bleef pijn houden.. vooral in mijn hand..
Het was duidelijk merkbaar dat we nu weer in de EU waren..raar maar in Zweden waren ze zo druk bezig over de financiele kant.. dat het ongeveer twee en half keer zo lang duurde.
In Wolgast hebben we niet langer als anderhalf uur in het ziekenhuis besteed.. nieuwe foto's en andere gipslaag er om..terwijl we laat in de middag binnen kwamen vallen want we konden geen ziekenhuis vinden in Greifswald.. ik hoop dat de pijn nu verminderd en kan al wel weer meer doen met mijn rechterhand en heb intussen ook op internet gelezen dat je alles mag doen waar je geen pijn bij voelt..dus ik leef me uit.. :D
Fotograferen.. ja dat doet wel pijn.. een beetje.. ik doe het wel wat rustiger aan maar kan het niet laten.. Het scheelt dat we niet meer in Scandinavië zijn dus het foto-schieten wordt even iets minder..

En nu zaterdagavond en intussen al laat beseffen we dat het een enorme luxe is om ergens te zijn waar we zo lang online kunnen zijn.. probleemloos.. heerlijk..
Een camping die internet als service erbij geeft.. gratis en voor nop..
Dat is iets anders als door een woonwijk rijden om een onbeveiligd netwerk te vinden.. zodat we snel even deze site bij kunnen werken en mail checken..
Maar internet is niet het belangrijkste.. de camping.. de plek die we hebben.. die voelt goed en veel beter dan de camperplaats waar we vannacht gestaan hebben. daar was een concentratie van zoveel campers dat je bijna legaal bij je buurman op schoot kon kruipen ;) Wel heel rustig en stil maar te close.. dus hebben we daar alleen overnacht en vanmorgen even naar de zee gelopen voor we vertrokken.
Het is goed warm in heel zuid Europa zien we op internet en we denken onze route over een paar dagen naar Tsjechië te verleggen.. maaaar.. de wind kan bij ons ook zo weer een andere kant opwaaien en gaat ons spoor een andere richting op..:D
Enfin jullie horen het wel..

Foto's komen er morgen nog bij.

• 30 Augustus 2009 - 06:41

Caroline:

Alweer in Duitsland!! Avontuurtje langs dat hobbelweggetje. En dat ook nog eens in het aardedonker. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Is Portugal nog steeds julie eindbestemming? Ik heb namlijk nog een kapot schaaltje :)......

• 30 Augustus 2009 - 07:57

Chenny:

Hè...het is toch rode wijn, kaarsjes, 3 gangendiner bereid door je geliefde en...
    Nou, ik zal nu even gaan lezen wat dit te betekenen heeft...arme Jan.

• 30 Augustus 2009 - 08:05

Chenny:

Stelletje verslaafden...zaten jullie gezellig met z'n 2-en te laptoppen!!! Hahaha! Balen van die pijn, maar wel fijn dat je nu sneller bent geholpen! Zoen!

• 31 Augustus 2009 - 19:56

Adriane:

Güten Abend du beide!

Ten eerste, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Wat een avontuur weer, en niet ver van Nederland nu. Tsechië is prachtig dus zou er zeker heen gaan!
    Fijne avond saampjes en ik houd jullie in de gaten! :D
    Ga even google earth opstarten om jullie trip even te bekijken.
    Doe je rustig aan met je hand?

Liefs van Adriane!

• 03 September 2009 - 15:12

Margreet:

Hee, mooie foto's weer!
    Geniet er van, hoop voor jullie dat je wel richting zon gaat. Ga dan niet naar Nederland, want hier lijkt het wel herfst vandaag.

• 04 September 2009 - 10:32

Miek37:

Meid wat een mooie foto's, het lijken wel aquarellen, ik geniet er echt van, die van het badhuis, jemig das toch gewoon pure kunst en het strand met die mooie duoseats en het bizarre gebouw op de achtergrond en die vervallen deur en en... pfff ze benne gewoon allemaal geweeeeeeldig! :biggrin:

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Yeah... met de camper door Europa

Yeah....
eindelijk hebben we nu sinds een paar dagen een camper voor de deur staan..
Jeetje wat waren we daar loeidruk mee..
Iedere dag maar internet afspeuren en dan weer naar bedrijven rijden waar we wat gevonden dachten te hebben... om dan te zien dat het weer tegen viel.. en wat deed bedenken dat we toch maar in een hogere prijsklasse moesten gaan zoeken... tsja... dat hebben we ons wel een paar keer bedacht.. hahaha...
maar die van 40.000,- euro.. werd het toch maar net niet... :))

We hebben een mooie op de kop kunnen tikken... we zijn er dan ook heel blij mee... maar nog zo knotsdruk met alles wat we er nog bij moeten kopen..
zaterdag hopen we er vandoor te gaan.. Lupo z'n bloed hebben we nog snel laten testen op rabiës en nu kunnen we beginnen met Noorwegen want onze dreutel mag mee.. de uitslag was goed.. Noorwegen stelt hoge eisen..
Welke landen we gaan doorkruisen weten we nog niet exact.. we moeten zelfs nog uitzoeken welke route we gaan en of we met de boot willen of door Zweden willen gaan rijden...
Gnif... als we eenmaal op weg zijn zal het allemaal vanzelf wel rollen en dan maakt het ook niet meer uit...dan zijn we gewoon lekker aan het rondtrekken en gaan we gewoon met de wind mee.. :)
maar de bedoeling is dat we na Noorwegen toch naar het zuiden gaan afdrijven..

O jaaaa...
voor wie een mega-opblaaspop in de voortuin wilde plaatsen.. Sarah is in Noorwegen als ze 50 wordt :D