Appelboomgaard -we zoeken het niet maar vinden het - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Mieke - WaarBenJij.nu Appelboomgaard -we zoeken het niet maar vinden het - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Mieke - WaarBenJij.nu

Appelboomgaard -we zoeken het niet maar vinden het

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 September 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Donderdag 3 september
Na een flink aantal uren rijden zijn we vanuit Berlijn in Praag terecht gekomen op een mini camping in het zuiden van de stad.
Verrassend want we hadden iets groters verwacht en zien bij aankomst dat we bij iemand achter in de tuin tussen de appel- en pruimenbomen zouden mogen parkeren en waar nog een tentje en een camper staat.
We worden opgewacht door de eigenaar.. de fles champagne werd bijna voor ons open getrokken.. (of kwam hij net toevallig buiten het hek van zijn dam ;).. ) en worden meegeloodst naar het mooiste plekje van Praag..
Geen luxe.. absoluut niet.. maar toch schitterend om dit hier zo aan te treffen.. het toiletgebouw heel netjes en schoon.
Gelijk krijgen we een hele uitleg van de eigenaar.. hoe dicht we bij de metro zitten en binnen 17 minuten in Praag centrum zijn.. waar we kunnen eten en nog veel meer..
Eén probleem is dat Lupo een muilkorf om moet in het openbaar vervoer en die hebben we niet dus als we morgen Praag willen bekijken moeten we zien dat we bij het metro-station een muilkorf kunnen kopen en anders gaan we door en zoeken we Praag nog een keer in ons volgende leven op.
Doordat we dwars door Praag heen moesten heb ik al heel veel mooie beelden opgevangen in het centrum van de oude stad.. prachtig.. een bevestiging van wat ik al van foto's had gezien en wat zou ik die stad graag zonder Lupo gaan bekijken.

Wat Berlijn betreft.. ja daar waren we de dag ervoor gestrand, het was lastig om een camperplaats te vinden; de eerste was afgesloten met een hangslot en bij de tweede was niemand aanwezig en doordat het donker was konden we ook niet ontdekken waar we het terrein opkonden. Er stond een grote camper buiten het terrein en we zijn er maar naast gaan staan. We weten nu ondertussen wel dat we we niet meer voor een camping of camperplaats in het donker moeten zoeken.. is te lastig.. dus we moeten een andere dagplanning maken. In Noorwegen maakte het niet uit maar in dit deel van Europa is het toch niet geoorloofd om zo maar in het wild te kamperen.
Ik heb wel heel sterk de neiging om het in anderen delen van Europa toch ook eens uit te proberen (want heb toch ook mensen bij ons in Nunspeet op de parkeerplaats bij mij in de buurt zien overnachten met hun camper.. zelfs een aantal nachten achter elkaar..) Volgens mij is het gewoon een kwestie van uitproberen en kijken of het getolereerd wordt.

Vrijdag 4 sept.
Toch Praag maar uitgereden met de gedachte dat we dit een keer gaan bekijken zonder hond. De keuze was niet zo moeilijk omdat het weer regende. De eigenaresse van de camping bevestigde dit nog eens door te vertellen dat men in Praag niet erg gek op honden was.. dus zonder muilkorf toch maar niet.. We komen hier nog wel een keertje..
En nu zijn we onderweg naar een camping in Cerna v. Posumavi aan het Lipno meer langs mooi glooiende landschappen. Helaas werkt het weer niet echt mee. Bijna zijn we er en we moeten alert zijn op een internetverbinding (zoals nu) en elke mogelijke internet verbinding gebruiken. Soms geschiedt het wonder bij een benzine station.. haha...
Dus nu weer een paar dagen zonder want de camping biedt het niet.

Er komen nog ongetwijfeld foto's bij dus kijk hier gerust nog een keer.
:D

Dikke zoen van ons allemaal en tot horens!

P.S. Joepie... net nog even snel gezien dat het weer beter wordt hier en ook in Oostenrijk.

• 09 September 2009 - 13:55

Miek37:

Och, moet die "pitbull" nog een muilkorf om ook, absurd, leuk plekske in de appelboomgaard, ik ga snel naar het volgende reisverhaal. ;-)