Een kleine tegenslag..nu onderweg naar zon/strand - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Mieke - WaarBenJij.nu Een kleine tegenslag..nu onderweg naar zon/strand - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Mieke - WaarBenJij.nu

Een kleine tegenslag..nu onderweg naar zon/strand

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

23 Augustus 2009 | Zweden, Halmstad

Zaterdag 22 augustes

Een klein beetje pech levert een gebroken pols op bij een wandeling vanaf de camping in Hafsten (dicht bij Uddevalla).
Gisteren waren we hier aangekomen en we wilden een paar dagen op een vaste plek staan om weer even van de rust te genieten. In de folder van de camping zagen we dat we een korte wandeling van 2 km konden lopen naar de top van de berg waar een schitterend uitzicht beloofd werd..
Een mooi paadje..een avontuurlijk paadje.. mooie begroeing.. rotsen en heide..
Lachen om Lupo die zich helemaal wild focusde op een slingertouw dat daar in het bos hing en waar hij probeerde de knoop in zijn bek te krijgen.. fanatiek als hij was lukte het hem enkele keren. Verder op de route besloot iets in mij een test te doen of mijn pols mijn lichaam kon opvangen.. polsjelief zei doe het maar zelf en kapte er mee.
Heftige pijn en tintelingen deden me meteen aan een breuk denken en al vrij snel merkte ik dat we toch wel richting ziekenhuis moesten.
Op de camping werden we direkt geholpen.. het meisje achter de balie belde de eerste hulp post in het ziekenhuis van Uddevalla en ongeveer de rest van de dag hebben we daar doorgebracht.. we waren om half negen ('s avonds) weer terug op de camping waar we nog snel een pannetje macaroni carbonara gemaakt hebben.
Ik heb mijn pols nu in het gips en paracetamol zorgt nu even dat ik geen pijn voel.
Lastig.. want ik ga nu merken wat ik normaal allemaal met twee handen doe en die rechterkant wil nu even niet mee doen.. verder weet ik ook niet goed wat ik wel of niet mag doen..
champignons snijden doet zeer maar mag ik dat nu wel doen of niet?
Volgens Jan niet.. dus mag ik alleen nog maar dingen doen die ik echt alleen met linker hand kan doen.
Wel weer een kans om mijn links-(on)handigheid te ontwikkelen :D

Alles lijkt ok nu..
deze omgeving aan het water is mooi en als het mee zit gaan we van de week ons camper-plekje aan het Zweedse strand weer opzoeken.
De planning was om morgen weer verder te reizen.. of we dat doen of toch even hier blijven weten we nog niet.. jullie horen het wel..
Schreef ik in het begin : we drijven mee met de wind.. zo gaan we ook werkelijk.. zelfs onderweg wijzigen we onze koers nog wel eens en veranderd de dagplanning.. :)

We zijn nu onderweg naar Skottorp waar we op het strand willen kamperen.
Foto's van de afgelopen dagen komen later nog.

Dinsdag 25 augustus
Heerlijk, het strand bij Skottorp geeft ons de rust die we bij de camping in Hafsten hadden gehoopt te vinden..
Kabbelende golfjes en een enkele meeuw is het geluid om ons heen.. heel af en toe rijd er een auto het strand op om er even te kijken om vervolgens weer te vertrekken..
Hoewel het verboden is op het strand te kamperen wordt het getolereerd dat we op het strand overnachten en hebben er nu twee nachten gestaan.
Nu zijn we er even van af..
De achterband moest extra lucht hebben en dat lukte wel een beetje met de fietspomp.. maar voor het sterkere werk waren we dus opzoek naar een hoge druk pomp. Hier bij een paar huizen in de buurt lukt het weer om even een internet verbinding te hebben.. foto's toe te voegen en bedenken wat we verder gaan doen..
nog een nachtje hier blijven of verder rijden...

Wat mijn pijn betreft met mijn gebroken pols..
Ik heb vannacht voor het eerst weer heel lekker geslapen..
gebruik nog paracetamol maar kan al wel weer meer doen met mijn vingers.. al heb ik absoluut geen kracht in mijn hand .. en kan het ook niet gebruiken met die pols.
Jan heeft gisteravond op mijn aanwijzingen mijn heerlijke en favoriete kerrieschotel gemaakt..
Ik heb mijn bord afgelikt..zo lekker.. het lukte om het met twee handen vast te houden.. hahaha...

  • 23 Augustus 2009 - 16:34

    Henry Oude Egberink:

    Van flickr :)
    Wat ellendig zeg dat je je pols gebroken hebt !
    Uh Oh en hoe nu foto's te maken ???
    Ow wacht je kunt je camera natuurlijk ondersteboven houden, dan kun je toch met links foto's maken :D

    En nu verder naar het zuiden ? Is wel beter voor je pols ... ;)

  • 23 Augustus 2009 - 18:25

    Caroline:

    hemeltje lief, dat is me ook wat! Doe maar voorzichtig aan met je pols, dan geneest het toch het beste.

  • 26 Augustus 2009 - 06:33

    Chenny:

    Hoi lieve mams, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Sara wacht met smart op je...je bent er nu wel echt 1 hè, zo met je osteoporose-achtige klachten! ;-D Gaat het wel een beetje met de pijn/slapen?
    In ieder geval een hele leuke dag gewenst! Staan jullie weer op zo'n mooi plekje?

  • 26 Augustus 2009 - 15:13

    Astrid :

    Hoi Sarah !

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!
    Heel veel plezier samen en een fijne dag toegewenst !!

    Groet van Astrid.

  • 26 Augustus 2009 - 21:31

    Henk En Ilja:

    Mieke van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag,
    ook namens pa en ma uit Eerbeek

  • 04 September 2009 - 09:33

    Miek37:

    O jemig, tja dat krijg je he op die leeftijd. ;-)

    Gelukkig geniet je nog steeds met volle teugen merk ik en Cruyff krijgt ook weer gelijk met zn tegeltjes wijsheid gezien de door Jan bereidde Kerrieschotel : elluk nadeel hep zun voordeel! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Halmstad

Yeah... met de camper door Europa

Yeah....
eindelijk hebben we nu sinds een paar dagen een camper voor de deur staan..
Jeetje wat waren we daar loeidruk mee..
Iedere dag maar internet afspeuren en dan weer naar bedrijven rijden waar we wat gevonden dachten te hebben... om dan te zien dat het weer tegen viel.. en wat deed bedenken dat we toch maar in een hogere prijsklasse moesten gaan zoeken... tsja... dat hebben we ons wel een paar keer bedacht.. hahaha...
maar die van 40.000,- euro.. werd het toch maar net niet... :))

We hebben een mooie op de kop kunnen tikken... we zijn er dan ook heel blij mee... maar nog zo knotsdruk met alles wat we er nog bij moeten kopen..
zaterdag hopen we er vandoor te gaan.. Lupo z'n bloed hebben we nog snel laten testen op rabiës en nu kunnen we beginnen met Noorwegen want onze dreutel mag mee.. de uitslag was goed.. Noorwegen stelt hoge eisen..
Welke landen we gaan doorkruisen weten we nog niet exact.. we moeten zelfs nog uitzoeken welke route we gaan en of we met de boot willen of door Zweden willen gaan rijden...
Gnif... als we eenmaal op weg zijn zal het allemaal vanzelf wel rollen en dan maakt het ook niet meer uit...dan zijn we gewoon lekker aan het rondtrekken en gaan we gewoon met de wind mee.. :)
maar de bedoeling is dat we na Noorwegen toch naar het zuiden gaan afdrijven..

O jaaaa...
voor wie een mega-opblaaspop in de voortuin wilde plaatsen.. Sarah is in Noorwegen als ze 50 wordt :D

Recente Reisverslagen:

10 November 2009

Nu rest ons nog het afronden van ons reisverhaal..

31 Oktober 2009

Natuurlijk zijn we al lang thuis haha...

30 Oktober 2009

Op het balkon van de Jura...

28 Oktober 2009

Het Zwitserleven Gevoel.....

25 Oktober 2009

Een reis die nog niet beeindigd is...
Mieke

* * * ta-da-da-doem-di-deeee de dikke domineeee ik heb er zin in... Lupo en Jan ook :D * * * http://www.flickr.com/photos/miekevos/

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 141982

Voorgaande reizen:

27 Februari 2007 - 31 December 2013

We gaan d'r binnenkort weer vandoor...

08 Augustus 2012 - 19 Oktober 2012

Miepke en Piepke - op weg met de grote toetert

15 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Weer op pad...

03 Juni 2010 - 12 September 2010

Tour de la Lavande

01 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

Yeah... met de camper door Europa

24 Maart 2009 - 22 April 2009

Het dak van de wereld komt in zicht!

Landen bezocht: