Uit en thuis in Rovinj... - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van Mieke - WaarBenJij.nu Uit en thuis in Rovinj... - Reisverslag uit Rovinj, Kroatië van Mieke - WaarBenJij.nu

Uit en thuis in Rovinj...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

15 September 2009 | Kroatië, Rovinj

Maandag 14 september

Ha...
ik heb mismas op.. en ook cavapcici.. :) .. dus we kunnen nu wat mij betreft naar Italië want de zon is er hier even mee opgehouden.
Vanaf vanmorgen dondert het en regent het afgrijselijk.. er komt geen eind aan en terwijl we van Novigrad naar Rovinj rijden barst er zo'n wolkbreuk los dat we bijna niks meer kunnen zien en rijden heel voorzichtig verder..
Nu klinkt het alsof het even droog is maar hoe lang het duurt..?

Heel even hebben we een internetverbinding om gauw op weer-online te kijken en we zien dat in de korte omtrek Italië toch de beste weer-condities heeft.
We zijn blij dat we gisteren niet verder gereden zijn en genoten hebben van het mooie warme weer met een prachtig plekje vooraan op de camping.. direkt aan zee.. die dag hebben we toch lekker luierend meegepakt.

's Avond rond elven kijken Jan en ik elkaar aan en merken op dat we geen getik meer op het dak horen dus trekken een jas aan en wandelen vanaf camping Porton Biondi naar het stadje Rovinj.
Dit schitterende stadje geeft me het gevoel dat ik thuiskom en het maakt op Jan indruk.
We hopen dat het de volgende morgen droog genoeg is om opnieuw het stadje te bewonderen en dat is het gelukkig.
Als camperbezitter wordt je vreselijk uitgemolken. We moeten vijf keer zoveel parkeergeld betalen als een personen auto op de parkeerplaats waar je met camper parkeren mag. Dit nadat we eerst weggejaagd waren op een andere parkeerplaats.
Rovinj is fotogeniek en in bijna iedere steeg is wel wat moois te zien. Wist ik natuurlijk wel maar toen was ik nog niet zo met fotografie bezig.

Wat we morgen gaan doen weet ik nog niet.. meestal bedenken we dat op het moment dat we een plek/camping verlaten.
Het is wel jammer dat het hier veel moeilijker is om iets op het web te doen.. er is weinig vrij gebruik en op de camping vragen ze schandalig veel geld voor een logincode voor een Wifi hotspot.

Ik ga zo even nog wat foto's posten bij het vorige reisverslag.. bij dit verslag komen ook nog foto's maar die staan nog niet op deze laptop..

• 15 September 2009 - 21:06

Caroline:

ik heb mismas op.. en ook cavapcici..
    Wat is dat? Ik zit hier gewoon met mijn Tia Maria en heb een heerlijk zonnige dag gehad (eindelijk) Goede reis verder! :)

• 16 September 2009 - 11:47

Margreet:

Ennehh...ik al weer boerenkool gegeten. Ook lekker hoor.
    Hier gaat alles in sneltreinvaart. Met een huis bezig en...!!!!!!! ik heb een andere baan!!! Hiephoi. Heb ik wel even bedongen dat ik iets later begin, want we gaan eerst weekend naar Madrid hoor. Een mens kan niet eeuwig werken toch?
    Geniet van het mooie weer. Hoop dat jullie in Italie nog wat zon gaan vinden.

Verslag uit: Kroatië, Rovinj

Yeah... met de camper door Europa

Yeah....
eindelijk hebben we nu sinds een paar dagen een camper voor de deur staan..
Jeetje wat waren we daar loeidruk mee..
Iedere dag maar internet afspeuren en dan weer naar bedrijven rijden waar we wat gevonden dachten te hebben... om dan te zien dat het weer tegen viel.. en wat deed bedenken dat we toch maar in een hogere prijsklasse moesten gaan zoeken... tsja... dat hebben we ons wel een paar keer bedacht.. hahaha...
maar die van 40.000,- euro.. werd het toch maar net niet... :))

We hebben een mooie op de kop kunnen tikken... we zijn er dan ook heel blij mee... maar nog zo knotsdruk met alles wat we er nog bij moeten kopen..
zaterdag hopen we er vandoor te gaan.. Lupo z'n bloed hebben we nog snel laten testen op rabiës en nu kunnen we beginnen met Noorwegen want onze dreutel mag mee.. de uitslag was goed.. Noorwegen stelt hoge eisen..
Welke landen we gaan doorkruisen weten we nog niet exact.. we moeten zelfs nog uitzoeken welke route we gaan en of we met de boot willen of door Zweden willen gaan rijden...
Gnif... als we eenmaal op weg zijn zal het allemaal vanzelf wel rollen en dan maakt het ook niet meer uit...dan zijn we gewoon lekker aan het rondtrekken en gaan we gewoon met de wind mee.. :)
maar de bedoeling is dat we na Noorwegen toch naar het zuiden gaan afdrijven..

O jaaaa...
voor wie een mega-opblaaspop in de voortuin wilde plaatsen.. Sarah is in Noorwegen als ze 50 wordt :D