Ploeteren en genieten in Saas Grund… - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Mieke - WaarBenJij.nu Ploeteren en genieten in Saas Grund… - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Mieke - WaarBenJij.nu

Ploeteren en genieten in Saas Grund…

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

31 Augustus 2012 | Zwitserland, Saas-Grund

Terwijl Jan dacht dat hij een groot offer deed voor mij om weer naar Saas Grund te gaan loopt hij ondertussen zelf net zo hard te genieten als ikke… ;o) want de week begint goed….
Als we op maandagochtend wakker worden is het stralend weer met zo’n strak-knalblauwe lucht dat we gelijk onze bergschoenen en stokken uit de alkoof vissen.
Nou ja.. dit bij wijze van spreken want het duurt wel even voordat de nachtkou van 2 graden verdreven is door de zon.
We hebben mazzel, dit jaar is in Saas Grund de kaart voor de kabelbanen inclusief bij je verblijf dus we kunnen voor nop gebruik maken van de kabelbanen in het Saasdal.
We gaan met de lift naar Hoh Saas dat op 3100 m. hoogte ligt en willen naar Kreuzboden 2397 m. lopen maar eerst staan we even te genieten van het uitzicht op de bergtoppen aan de overkant bij Saas Fee.
Als we gaan lopen hebben we echt geluk.. onderweg komen we een groep gemsen met jongen tegen en we kunnen heel dichtbij komen. Jan laat me vast vooruit lopen omdat mijn zoombereik niet zo ver reikt en blijft met lupo ver achter me zodat Lupo de gemsen niet afschrikt. Als ik een paar foto’s gemaakt heb maak ik een tsjirp geluidje en het mannetje kijkt me aan.. nieuwsgierig.. en blijft kijken..leuk hoor!
Een paar keer houden we een pauze maar ik ben bang dat we het middenstation niet op tijd halen voor dat de laatste lift dus zet er flink de kuierlatten in.. via de route naar berghut Weissmieshütte lopen we naar het middenstation en mensenlief.. wat heerlijk om daar in de hangmat te ploffen en liggend van het uitzicht te genieten.. Je zou er van z’n langzalzeleven nooit meer uit willen… ;o)

Op dinsdag is er wat bewolking maar ook prachtig wandelweer.. we gaan naar Kreuzboden en wandelen via Tewald naar beneden.. een afdaling van 800 meter.. onderweg komen we een paar kapelletjes tegen en hebben mooi uitzicht op het dorpje Triftalp.

Woensdag
Ik kan goed merken dat we al een paar dagen heftige afdalingen hebben gelopen en weet nu ook dat ik kuiten heb.. ik zoek de tube slr-gelei op in de hoop dat het een beetje zal helpen.
’s Ochtends verplaatsen we de camper naar een plek die vrij gekomen is en nu hebben we iets mooier uitzicht. Er was hier hier iemand op de camping die een bus had omgebouwd tot camper.. de man is een dag bezig geweest met alles wat hij moest doen en afbreken om te kunnen vertrekken.. groot was onze verbazing toen we zagen dat hij er ook nog een aanhanger achter plaatste en daar een auto op reed.. en ook die was niet klein…

Als we opnieuw Bij Kreuzboden gaan lopen zijn we verbaasd dat Lupo achter ons loopt te sloffen i.p.v. voor ons uit.. ik denk dat het arme beestje ook spierpijn heeft. We moeten ons pad zoeken door een enorm ruig en stoer blokken terrein.. Tredzeker moet je hier zijn.. gniff.. dat ben ik helemaal niet.. maar laat me mee slepen door Jan ;o)
We nemen ons voor dat als de paar regendagen die gaan komen voorbij zijn we deze route uit willen lopen. Dan willen we vroeg vertrekken zodat we voldoende pauze’s in kunnen bouwen. Voor vandaag is het te ver.. we gaan terug.
De wetenschap dat er regen gaat vallen.. en heel veel regen.. 10 –20 mm op donderdag en vrijdag maakt dat we al onze voorbereidingen treffen. Boodschappen gehaald.. de flessen water gevuld.. we trekken ons een paar dagen in ons campertje terug.. tijd om de spieren rust te geven.. een boek lezen.. het reisverslag bijwerken…
Maar.. wieowie laat de hond uit..? ;o)

Vanmorgen scheen zowaar de zon maar het blijft koud.. wat de voorspelde regen betreft… die lijkt ’s nachts gevallen te zijn.
Jan krijgt accuut weer impulsen om te gaan wandelen en we gaan rond de middag met de bus naar Saas Fee maar helaas werken de kabelbanen niet vanwege teveel wind.. (pssstt… niet verder vertellen hoor maar eigenlijk ben ik wel blij..hoef ik vandaag in ieder geval geen grote wandeling te maken..) We slenteren wat rond in Saas Fee.. komen uit bij de Kapellenweg en gaan de route via de kapelletjes-weg naar Saas Grund lopen,
Zo hebben we toch nog iets gedaan vandaag. Als we rond vier uur terug bij de camper zijn is het 5 graden. Vannacht wordt het twee graden maar ik lees net bij MeteoSchweiz dat de sneeuwgrens bij 1500 m ligt voor vannacht dus de kans is groot dat we morgen in de sneeuw staan met onze camper want we zitten hier op 1600m hoogte. De vooruitzichten zijn na het weekend beter.. ik hoop dat dat echt zo is want ik voel de kou langs mijn ruggegraat.. het is hier hartstikke mooi maar als het zo koud blijft zijn we vertrokken.

Ik ga zo proberen hier foto's bij te uploaden maar de internet verbinding hapert. Als het niet lukt probeer ik het morgen opnieuw.

  • 31 Augustus 2012 - 21:54

    Hinke:

    Wat een prachtige foto s! wat een mooie omgeving, kan me voorstellen dat Jan ook loopt te genieten. Veel plezier samen en tot het volgende verslag. Groetjes ons

  • 31 Augustus 2012 - 21:58

    Astrid:

    Nou, zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. Bij het zien van de sneeuw op de bergen krijg ik spontaan de wintersport kriebels....
    Fijn weekend en lekker verder genieten !
    Grtz. Astrid.

  • 31 Augustus 2012 - 22:03

    Miek37:

    Wat leuk die gemsen! De bus is trouwens ook prachtig, wel knettergek natuurlijk om daar nog eens een auto achteraan te hangen! ;-)

    Zeg doen jullie wel een beetje rustig aan met Lupootje jah! ;-)

    Have fun!

  • 01 September 2012 - 01:39

    Fred:

    Hey,

    Omgeving komt me bekent voor.
    Mooie foto's , nog een fijne vakantie.

    Fred

  • 01 September 2012 - 13:02

    Ferdi:

    Hoi Mieke, je hebt een leuke schrijfstijl. Veel plezier! Groetjes uit Indonesië van Jolanda & Ferdi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

* * * ta-da-da-doem-di-deeee de dikke domineeee ik heb er zin in... Lupo en Jan ook :D * * * http://www.flickr.com/photos/miekevos/

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 141991

Voorgaande reizen:

27 Februari 2007 - 31 December 2013

We gaan d'r binnenkort weer vandoor...

08 Augustus 2012 - 19 Oktober 2012

Miepke en Piepke - op weg met de grote toetert

15 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Weer op pad...

03 Juni 2010 - 12 September 2010

Tour de la Lavande

01 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

Yeah... met de camper door Europa

24 Maart 2009 - 22 April 2009

Het dak van de wereld komt in zicht!

Landen bezocht: