Lipnomeer - Hele fijne dagen met Chenny en Martin - Reisverslag uit Černá v Pošumaví, Tsjechische Republiek van Mieke - WaarBenJij.nu Lipnomeer - Hele fijne dagen met Chenny en Martin - Reisverslag uit Černá v Pošumaví, Tsjechische Republiek van Mieke - WaarBenJij.nu

Lipnomeer - Hele fijne dagen met Chenny en Martin

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 Augustus 2010 | Tsjechische Republiek, Černá v Pošumaví

Op donderdag rijden we rond een uur Nunspeet uit.. nog even via Jan’s huis omdat hij daar nog even wat dingen moet ophalen en uiteindelijk zijn we goed twee uur op weg naar Tsjechië.
’s Avonds vinden we een camperplek in het leuke stadje Bad Brückenau en nadat de camper op de klossen staat om hem een beetje waterpas te hebben lopen we het stadje nog even in.. het is al laat maar het lijkt ons een leuk stadje..
De volgende ochtend rijden we al weer snel verder door Duitsland.. Het stadje leek ons best leuk om overdag nog verder te bekijken maar we willen voor de avond bij het Lipnomeer zijn waar Chenny en Martin intussen al op een camping neer gestreken zijn dus we slaan een nieuw bezoek over.

Uit een smsje weet ik dat zij bij onze aankomst niet op de camping zijn.. ze waren een tochtje met hun motor aan het maken en nog onderweg.
Als ze er wel aankomen staan we op de klossen en Chenny maakt al snel een heerlijke pan met ons favoriete wokgerecht met chinese kool en shi- takes klaar.
Zaterdagochtend lopen we naar het dorpje Cerná v Pošumaví om boodschappen te doen en ’s middag fietsen we een eind in de omgeving. De bbq gaat aan en we smullen.
De camping staat tegenover het stationnetje maar er rijdt bijna geen trein…
Alleen de stoomtrein komt een paar keer per dag langs rijden in het weekend en dat is best wel leuk.. ineens is het hartstikke druk hier tegenover.
Het is inmiddels best wel warm geworden in Tsjechie en hier aan het meer.. tussen de twee campers en schaduw van twee luifels is het goed uit te houden.. de wind blaast er goed tussen door en Chenny komt op zondagmiddag met een nieuw spelletje Machiavelli te voorschijn. Beginnend met het spel te spelen met de spelregels in de hand ontdekken we als het eerste spel uitgespeeld is dat het een hartstikke leuk spel is en we blijven spelen.. verslavend.. :)
Vandaag zijn we met z’n drietjes naar Cesky Krumlov geweest.. Chenny was nog niet eerder in het sprookjesachtig stadje geweest en Martin bleef bij de camper om even rustig aan te doen..
Iedereen die Martin kent weet ook wel waarom.
Het was loeiwarm in het stadje. Gelukkig waren er genoeg plekken om in de schaduw te lopen. Het was leuk om nog weer eens daar rond te lopen.. opnieuw wat foto’s te schieten.. gezellig.. een drankje op het terrasje en een pizza met elkaar delen omdat we trek hadden..
Vanavond kreeg ik alvast voor mijn verjaardag het spel Machiavelli kado van Chenny.. wat we natuurlijk direct weer gingen spelen..
Dinsdag scheiden onze wegen weer.. Chenny en Martin gaan langzaam ri Nederland.. zij hebben een hoop bezoeken in hun planning staan..
Terwijl wij morgen de andere kant op rijden naar de bergen.
Een paar hele fijne dagen hadden we zo samen.. intenser als dat we ze in Nederland misschien met elkaar zouden kunnen hebben.. juist doordat we zo even een paar dagen naast elkaar op de camping stonden.. echt Fijn! :)
Mijn mooiste verjaardags kado!! Maar ik ben nog niet jarig.. :)

• 24 Augustus 2010 - 14:57

De Cabrio's:

Hoi Mieke Jan en Lupo, wat leuk dat jullie zo gezellig met elkaar hebben gestaan. Heerlijk om nog weer met de camper op pad te zijn. Zoals wij hebben begrepen ben jij Mieke overmorgen jarig, bij deze alvast de felicitaties voor je van ons en natuurlijk ook voor Jan. We wensen jullie een hele fijne dag toe. Verder een goede reis en veel plezier. Gr. de cabrio's.

• 24 Augustus 2010 - 15:31

Ferdi:

Hoi Moeke (lol) en Jan,
    Schilderachtige omgeving, lijkt wl of de tijd heeftstil gestaan. Lekker en gezellig tijd doorgebracht metdochteren schonezoon, mooi om mee te maken en om te leZen.
    Veel plezier

• 24 Augustus 2010 - 19:45

Ria:

Hoi !
    Fijn te horen dat jullie genieten van het samenzijn met je dochter !!
    Wat een prachtige foto's, Miek! EN leuk die ene met die 2 campers bij elkaar !!! BTW Portugal was HEEEEEEEEEEEEEEEEERRRLIJKKKIK wil weer terug !!!!!...zucht!
    We blijven lezen ! Groetjes weer van Ria!
    www.exitthegrey.nl

• 24 Augustus 2010 - 19:56

Ria:

Nog heel even, die foto Devoot ben ik helemaal verliefd op !!! heel mooi, Miek !!

• 25 Augustus 2010 - 08:18

Margreet:

Hee, deerne! Een fijne verjaardag morgen!

• 27 Augustus 2010 - 18:13

Astrid:

Gezellig zo'n ontmoeting aan het Lipnomeer !
    Heel veel reisplezier voor wat er nog komen gaat !

Groet, Astrid.