Winters Sprookje in Muhlbach - Reisverslag uit Mühlbach am Hochkönig, Oostenrijk van Mieke - WaarBenJij.nu Winters Sprookje in Muhlbach - Reisverslag uit Mühlbach am Hochkönig, Oostenrijk van Mieke - WaarBenJij.nu

Winters Sprookje in Muhlbach

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

19 December 2010 | Oostenrijk, Mühlbach am Hochkönig

Zondag 19 Dec.

Eigenlijk was ik niet van plan om hier nog weer te schrijven maar kan het toch niet laten.
We hadden op het meteox-neerslagkaartje gezien dat het op woensdag en donderdag flink zou gaan sneeuwen en besloten om op woensdag te gaan rijden om bij de sneeuwgrens te gaan overnachten. We rijden tot Waldbronn waar al een dik pak sneeuw ligt en zoeken iets waar we kunnen overnachten. ‘s Nachts valt er nog veel meer sneeuw maar als we op staan is deze bui vertrokken. We genieten van het uitzicht tijdens het ontbijt in de serre.. een fantastisch uitzicht over het sneeuwlandschap in het dal. Als we weer gaan rijden gaat de zon schijnen en het is echt genieten van deze relaxte manier van reizen…
In het noorden van Duitsland en Nederland barst opnieuw een heftige sneeuwbui los maar daar hebben wij gelukkig een voorsprong op van 500 km.
Onderweg moet ik even Martin plagen en stuur hem een smsje met een ‘schoonmoeder-alarm’.. ze is binnen een straal van … km ;)
Net voor zonsondergang komen we bij Chenny en Martin aan in Muhlbach… een avontuurlijk weggetje tegen de berg op maar gelukkig hoeven de sneeuwkettingen niet om de wielen..
Na mijn smsje wordt ik natuurlijk allerhartelijkst ontvangen door Martin… gnif… ja dit spel blijft de komende weken nog wel door gespeeld worden….
Chenny maakt een Indische kofta en het is hartstikke fijn om zo weer bij elkaar te zijn.
Het huisje is niet groot maar het past en als ik de kerstspulletjes te voorschijn haal die ik meegenomen heb is het nog weer gezelliger geworden

We blijven de weerkaarten goed in de gaten houden, Chenny zegt dat als we mooi uitzicht op de Hochkonig willen hebben, we de volgende ochtend naar Arthurhaus moeten rijden want op vrijdagochtend is het mooi weer en zij moet daar al vroeg heen om les te geven.
Het is op vrijdag prachtig weer en rond elf uur rijden we naar Arthurhaus.. een iets steiler weggetje maar wel weer heel erg mooi.
Chenny en Martin gaan nog even boarden en Jan en ik gaan een stuk wandelen langs de langlaufloipe.. de hond Luna die bij de après-ski-hut hoort loopt met ons mee en staat iedere keer een stuk verderop op ons te wachten.
Chenny zit op het bankje bij de skilift als we terug lopen en ik zeg voor de gein tegen haar dat ik wel even op haar plank wil… voor ik het weet sta ik in de bindingen vastgeknoopt en speelt ze gelijk de juf.. haha… we hebben dikke pret en Jan mag het ook nog even proberen…
We glijden zo mooi richting Arthurhaus en gaan daar lekker warme chocolademelk drinken.
Leonie en David komen er ook nog bij.. zij zijn broer en zus.. ook hier in Muhlbach om ski-les te geven en collega’s van Chenny.

Op zaterdag zijn we met elkaar naar de kerstmarkt gegaan in Salzburg.. natuurlijk moet er direct gluhwein gedronken worden.. ik pas.. die bekers zijn mij te groot.. maar drink een paar slokjes van Jan mee...
Het is gezellig druk op de kerstmarkt. We lopen langs veel kerstkraampjes.. gaan de Dom in om te bekijken en weer even warm te worden en zoeken daarna een restaurantje op om iets te gaan eten.
Met de bus gaan we terug naar de P+R parkeerplaats in Salzburg Sud en crossen daarna weer terug naar Muhlbach.

Groetjes van ons....

  • 19 December 2010 - 11:26

    Mariet:

    Hoi Mieke, fijn om te horen dat jullie goed op plek van bestemming zijn aangekomen en al flink genieten! Het heeft hier erg gesneeuwd, Lupo staat tot aan zijn buik in de sneeuw. Nu geniet van jullie dagen samen met Chenny en Martin en doe ook hen de groeten van ons.
    Groetjes en liefs, Mariet.

  • 20 December 2010 - 16:34

    Margreet:

    Ooooh wat is een sneeuwlandschap toch moooooi! Op de foto's dan.....je moet me eens horen mopperen als ik in de sneeuw loop.
    Hee, fijne tijd daar, en groetjes aan de rest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

* * * ta-da-da-doem-di-deeee de dikke domineeee ik heb er zin in... Lupo en Jan ook :D * * * http://www.flickr.com/photos/miekevos/

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 141970

Voorgaande reizen:

27 Februari 2007 - 31 December 2013

We gaan d'r binnenkort weer vandoor...

08 Augustus 2012 - 19 Oktober 2012

Miepke en Piepke - op weg met de grote toetert

15 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Weer op pad...

03 Juni 2010 - 12 September 2010

Tour de la Lavande

01 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

Yeah... met de camper door Europa

24 Maart 2009 - 22 April 2009

Het dak van de wereld komt in zicht!

Landen bezocht: