Takke-lawines + heel veel gezelligheid in Muhlbach - Reisverslag uit Mühlbach am Hochkönig, Oostenrijk van Mieke - WaarBenJij.nu Takke-lawines + heel veel gezelligheid in Muhlbach - Reisverslag uit Mühlbach am Hochkönig, Oostenrijk van Mieke - WaarBenJij.nu

Takke-lawines + heel veel gezelligheid in Muhlbach

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

28 December 2010 | Oostenrijk, Mühlbach am Hochkönig

Voor Chenny begint het werk hier al een beetje op gang te komen, er zijn kinderen/jongeren die prive les krijgen.
Het is hier echt gigantisch rustig op de piste en dat komt ook doordat het skigebied bij Arthurhaus is niet echt heel groot is. Hier vandaan kun je niet naar Dienten en Maria Alm skieën wat waarschijnlijk inhoud dat het v.a. de kerst toch wel wat drukker zal worden maar het publiek dat lange afstand wil skiën hier niet komt.
Jan is al een paar keer met Chenny mee gegaan om te skiën.. zelf heb ik alleen nog maar op de plank van Chenny gestaan.
Maandag hebben Jan en ik naar de Kopphütte gewandeld en liepen weer terug toen de zon onderging. Het omhoog lopen ging over een mooie route door het bos over de rodelbaan.
De zon scheen en ondanks de heftige vorst ging er toch wel wat sneeuw schuiven van de dennentakken. Takke-lawines zeiden we lachend.. maar de sneeuwstofwolken veroorzaakten een prachtig lichtspel tussen de bomen…
De hoeveelheid sneeuw die er af en toe naar beneden aan het vallen was wilde je echt niet in je nek krijgen… dus het was een foto maken en maar weer snel verder lopen.
Op hoogte bij de Kopphütte hadden we een indrukwekkend uitzicht op de Hochkonig.
Vooral toen de zon onderging en de toppen van het bergmassief rood kleurden.
Eigenlijk was het jammer om weer naar beneden te lopen maar we moesten wel want het pad was niet verlicht en we wilden voor het donker beneden zijn.

Met kerst zijn we met elkaar uit eten geweest in Dienten.. het sneeuwde aardig dus we moesten voorzichtig rijden.. we waren ongeveer de enige op de weg dus konden we midden op de weg rijden die helemaal wit was… het leek wel of we de skipiste opreden..
In het restaurant knetterde de open haard er lustig op los en hebben we heerlijk gefondued…

Ik heb van de week op de ski’s gestaan maar heb ondertussen toch het gevoel dat skiën niet meer echt iets voor mij is. Ik had een liftkaartje voor twee uur en dat was lang genoeg… toen ik voor het eerst weer boven aan de piste stond riep ik naar Jan dat ik het echt niet leuk vond.. maar na een keer of wat die piste afgeroetsjt te zijn werd het wel weer leuker alleen m’n knieën gingen pijn doen dus na die middag heb ik het toch maar bij wandelen gehouden.. Heb niet zo’n zin om aan het eind van de rit weer naar de reumatoloog te moeten voor prednison spuiten.. bij het wandelen heb ik tenminste ook de tijd om van het schitterende uitzicht te genieten.

Chenny is vanaf de kerst echt druk met les geven en nu hele dagen bezig… het les geven vindt zij hartstikke leuk maar ze baalt wel van de chaotische bedrijfsvoering die hier gevoerd wordt.. de knaap die er voor aangenomen is bakt er niks van.. maar wil ook niks met de kritiek doen. Klusjes die hij zelf beter geregeld zou moeten hebben kunnen degene die lesgeven alsnog op de skipiste regelen.. wat ten koste gaat van de lestijd van de mensen die les krijgen. Dat zint Chen ècht niet.. hier valt nog veel meer over te vertellen maar dat doe ik hier even niet.

Jan is gisteren in zijn eentje naar Hintermoos geskied… Martin is na het Salzburg avontuur nog steeds aan het bijkomen van de zijn klachten die hij na zo’n dag heeft maar zat wel heel sterk te twijfelen toen hij van Jan hoorde wat hij wilde doen.. wilde eigenlijk wel graag mee maar zag het niet zitten om een dagtocht te gaan maken.
Jan heeft een paar hele mooie dal-foto’s van Maria Alm gemaakt zodat ik ook kon zien hoe het er vanaf boven bij Hintermoos uit ziet.. zo zie ik ook nog wat van de plekken waar ik lopend niet kan komen.
Hier kun je het piste-kaartje bekijken

Maandag willen we terug rijden naar NL en hopen de weersvoorspelling een beetje te kunnen volgen maar helaas is het internet hier niet continue te gebruiken.
’s Ochtends vroeg en ’s avond is er nog wel even een internetverbinding maar helaas kan er ook maar één tegelijk aan het draadje zitten dat met de antenne verbonden is.. en dan duurt het echt heel lang voordat een pagina geopend is... helaas...
Ik ga zo proberen of ik nog foto's via de easy uploader kan posten maar weet niet of dat gaat lukken

Voor iedereen een heel gezellige jaarwisseling gewenst.

• 29 December 2010 - 14:37

De Cabrio's:

Hoi Mieke en Jan, we hebben je verslag gelezen, erg mooi daar. Lekker genieten met elkaar.Wij zijn gisteren naar veendam gegaan en gaan als het weer het toelaat zondag weer naar beekbergen. We blijven daar tot en met 15 januari. Wij wensen jullie tezamen met dochter en man een heel goede jaarwisseling toe met voor jullie allemaal een goed jaar. Ook een goede huisreis toegewenst, tot horens en tot ziens, liefs peter en gineke.