37 graden in Pays De La Loire - Reisverslag uit Notre-Dame-de-Riez, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu 37 graden in Pays De La Loire - Reisverslag uit Notre-Dame-de-Riez, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu

37 graden in Pays De La Loire

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

09 Juli 2010 | Frankrijk, Notre-Dame-de-Riez

Notre-Dame-de-Riez

We zwaaien maandagochtend Gineke en Peter uit die vertrekken in hun cabrio met caravan erachter.. een mooi gezicht.. jammer dat we al weer uit elkaar gaan want het was een heel leuk kontakt..
We moeten zelf nog ontbijten en gaan dan later op de ochtend ook van de camping in Nancroix weg..
En terwijl we richting Albertville rijden om naar de westkust te gaan slaat de twijfel toe. In de bergen zaten we op 1400 m hoogte maar in het lagere gebied is het onvoorstelbaar warm..
Lupo jankt af en toe onder het rijden en terwijl we stoppen om inkopen te doen vragen we ons af of we toch niet beter naar de Alpen kunnen.We weten het niet en besluiten om naar St. Pierre de Chartreuse te rijden dat op 900 m hoogte ligt.
Jan was daar een keer geweest om te wandelen en wilde altijd nog een keer terug.
Het is een prachtige ruige omgeving en het kleine gezellige dorpje heeft een camperplaats.
Helaas hebben we geen internet en kunnen we niet even checken wat de temperatuur richting west is. Dat gaan we ervaren als we dwars door Frankrijk rijden. Ik had me niet gerealiseerd dat ik zoveel velden met zonnebloemen zou zien.. en ik geniet er met volle teugen van.. het is prachtig!
De volgende dag vinden we na heel veel zoeken toch nog een heel mooi plekje om te overnachten.. net voor St-Avit.. een hele mooie nieuwe parkeerplaats waar ook twee vrachtwagen staan om te overnachten.
Na in totaal drie dagen rijden komen we in La Rochelle.. Als we gegeten hebben lopen we om half tien nog even het stadje in.. een toeristisch stadje en daardoor wel een heel gezellig bruisend nachtleven… GAAF !! :)
De volgende ochtend gaan we nog een keer om ook nog wat foto’s bij daglicht te maken.
Als het daar niet zo afgrijselijk warm was zouden we er zeker een paar dagen blijven maar de camper staat op een parkeerplaats in de volle zon dus we gaan verder.

En nu (vrijdag) zitten we in Notre Dame de Riez.. na een rit waarin de thermometer aangeeft dat het zowel binnen als buiten 37 graden is kunnen we maar een ding bedenken en dat is een camping met heeeeeel veel bomen.. en dat heeft deze.. en het geeft een heerlijke verkoeling.
Vandaag hebben we gelijk even een grote schoonmaak gehouden.. Er waren twee wasmachines en allebei niet in gebruik dus er konden twee wassen tegelijkertijd gedraaid worden.. die hangen nu te drogen. De camper is ook van binnen weer eens uitgemest..
Gniff…
ik kreeg daar straks de smaak zo te pakken dat ik de camper ook wel even aan de buitenkant wilde wassen.. toen bedacht ik dat het niet gekker moest worden en ben maar even gaan zitten schrijven.. haha.. dus toch maar niet…
Lupo ligt voor pampus onder de camper en komt er zelfs niet voor een stukje kaas onderuit.. waarschijnlijk bang dat hij weer in de camper moet en dat we weer verder rijden.
Een adempauze van een paar dagen in de schaduw van de bomen die ons omringen.. om binnenkort verder te gaan naar Bretagne.

De bevolking op deze camping bestaat voor een groot deel uit Britten die hier een Mobile-home hebben.. een gezellige groep blijkt.. want dicht bij onze camper zit een groep bij elkaar te zingen.. 'my bonnie is over the ocean' en meer van dat soort liedjes galmen over de camping..
Ik ga het dadelijk nog gezellig vinden eerst maar eens een glaasje wijn en Jan vraagt net aan mij of hij de wijn maar gewoon in een theeglas moet doen.. hahaha...het moet niet gekker worden(scheelt aan afwas zegt hij er achteraan)
:P

• 10 Juli 2010 - 05:58

Ferdi:

Aan de foto's te zien zitten jullie in een hele mooie omgeving. Jullie leven van lavedel naar de zonnebloem, wij leven op dit ogenblik in een oranje mania! Ook hier zijn de temperaturen hoog, maar verkoeling genoeg! Veel plezier nog. Prachtige foto's

Groet Ferdi

• 10 Juli 2010 - 12:59

Chenny:

Hoihoi, mooi die zonnebloemen! Arme Lupo, hoop dat hij het nu weer wat beter heeft qua temperatuur. Wij zijn helemaal blij met de waston, moeten wel binnenkort ons dekbedovertrek eens wassen en die gaat waarschijnlijk niet in de ton en de rest van de was moet gewoon steeds wachten tot we weer verder trekken, maar dan wordt het ook mooi schoon! Nog een tip misschien..? Ik heb net ontdekt dat de vvv óf het gemeentehuis (liggen naast elkaar) onbeveiligd internet hebben slingeren. Misschien werkt het vaker zo? Of ik heb gewoon geluk en vang i-net van het woonhuis hier tegenover op... KUS!

• 11 Juli 2010 - 08:13

Joost:

zo zo dat is bij na een dagtaak om al die berichtjes te volgen wel grappig je beschrijft jan zo als ik hem ken van wandelen in de bergen, iedere top wilde hij altijd beklimmen. .
    Geniet van jullie belevenissen, ga zo samen door