Carton rouge.. carton jaune.. en een fles cider.. - Reisverslag uit Le Tour-du-Parc, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu Carton rouge.. carton jaune.. en een fles cider.. - Reisverslag uit Le Tour-du-Parc, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu

Carton rouge.. carton jaune.. en een fles cider..

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 Juli 2010 | Frankrijk, Le Tour-du-Parc

‘t Is bijna niet te geloven maar we hoopten het voetbal te kunnen volgen op een camping..
en terwijl we de camping net na zessen oprijden blijkt het er een te zijn die niet eens een kantine of een bar heeft..
De eigenaar komt niet echt heel spraakzaam over en als we het over voetbal kijken hebben…
als Jan vraagt of er nog meer Nedelanders op deze camping zijn blijken we de enigen te zijn.
Het lijkt of de eigenaar moeite heeft om zich in het Frans te uiten.. mompeld wat losse woorden.. en heeft het over ‘tres petit television’ .. Maar wat hij probeert te zeggen weten we niet..
Dan blijkt dat we in een van de mobile homes die leeg staat televisie mogen kijken..
We zijn verrast want dat hadden we al niet meer verwacht..
De verrassing is helemaal groot als de eigenaar van de camping met zijn golfkarretje in de pauze komt aanscheuren en ons een fles goed gekoelde streek cider komt brengen..
We voelen ons vereerd… verbouwereerd… dit hadden we echt niet verwacht de man zegt nog steeds niet veel… en helaas.. Nederland verliest…
carton rouge.. carton jaune… het olala…van de Franse zender maakt het het een leuke wedstrijd.. en hoe dan ook.. met de verrassing van de camping eigenaar kunnen we hier toch wel weer iets geweldigs aan onze vakantie toevoegen.

En vandaag zijn we vanuit de Vendee naar het zuidelijke Bretagne gereden en het gebied waar we door heen gereden hebben leek nederlandser dan het platteland in Nederland.. we zullen dat niet zo snel weer opzoeken.. dus toen we in het popperige dorpje Ambon reden deed dit weer even zo leuk aan dat we er even voor gestopt hebben om daar een rondje door de plaatsjes te lopen. Prachtige oude huisjes en pandjes vanuit 1600.

Maandag is weer eens een dag om te luieren.. we worden om 10 uur pas wakker maar dat geeft niet want we blijven hier nog een dagje..
Na onze brunch gaan we de omgeving eens verkennen en beginnen bij de zeearm die achter de camping ligt en en bij eb droog valt..
Het is eb en de zilte zoute lucht van komt je tegemoet..
Het is er prachtig en langs dit droog gevallen gebied lopen we verder naar langs de kust lijn..
Er zijn veel vogels te zien.. en het is echt eb..
We hebben er nog een paar foto's van
die ik hier zo nog bij post

• 12 Juli 2010 - 08:27

Ferdi:

Aardige mensen, die Fransen. Jullie boften maar!
    Groet ferdi

• 12 Juli 2010 - 11:37

Peter En Gineke:

Hoi vakantie vrienden en Lupo, leuk jullie zo te volgen, we hebben een leuke tijd samen gehad.
    wij zijn van bourgondie en champagne naar luxemburg gegaan en zaterdagavond thuis gekomen. Nog een leuke week gehad maar te warm.
    Peter was vorige week nog bij de dokter geweest
    hij kon zijn arm niet meer omhoog krijgen of bewegen, veel pijn gehad, hij had prednison gekregen, gaat nu weer goed.
    Tot overmaat van ramp, vrijdag een lekke caravanband voor luxemburg bij afrit snelweg, zelf verwisseld, uiteindelijk stond er politie achter ons, toen werd ik wat rustiger, de auto's vlogen rakelings langs ons, ondanks gevarendriehoek, uiteindelijk al goed afgelopen.
    We hebben een fijne tijd samen gehad en we missen het. We blijven jullie volgen en zeker een fijne tijd nog voor jullie met veilige kilometers. De tuin hier is een chaos, dus heel veel werk, ontzettend warm hier en plakkerig, wij missen de bergen met zijn afkoeling. We horen weer van elkaar, een knuf voor Lupo, de cabrio's.

• 13 Juli 2010 - 17:42

Henk & Ilja:

Hallo vakantiegangers,

Onze vakantie is ook begonnen hoor, de eerste 20 KM van de Apeldoornse Vierdaagse zitten erop!
    Nog drie dagen te gaan.
    Alleen jammer dat we morgen met z'n tweeen (Henk & ik) moeten starten want Jonathan heeft te veel last van zijn knie.

Groeten uit Apeldoorn

• 17 Juli 2010 - 20:33

Chennepen:

He hoi, op de een of andere manier zat je bericht in de spambox...maar gelukkig keek ik daar eens even in, doe ik anders nooit, en kwam je bericht nog tegen! Leuke vent, die campingeigenaar, het is zo bijzonder hoeveel aardige mensen je tegenkomt onderweg. Martin gaat morgenochtend met onze camping beheerder vis vangen! Moet om 6 uur klaar staan! Kus!