Met cabrio rond crossen in de Alpen…. :) - Reisverslag uit Peisey-Nancroix, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu Met cabrio rond crossen in de Alpen…. :) - Reisverslag uit Peisey-Nancroix, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu

Met cabrio rond crossen in de Alpen…. :)

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 Juli 2010 | Frankrijk, Peisey-Nancroix

Denk nu niet gelijk bij het lezen van de titel dat het dak van de camper er inmiddels af ligt…:D
Nee.. we hebben hele leuke buren op de camping staan die hun caravan trekken met een cabrio…en samen met hun rijden we naar het eindpunt van deze weg waar de camping aan staat om vanaf daar te gaan wandelen..
Lachen.. Jan zit bij Peter voorin en heeft Lupo opschoot…en ooooh.. wat jammer dat er niet iemand een foto van ons gemaakt heeft toen we zo wegreden..

Vier volle dagen zijn we hier geweest en elke dag hebben we flinke wandelingen gemaakt.. de dag dat we naar het kerkje Notre Dame des Vernettes liepen namen we de steile helling en moesten we 400 mtr omhoog..heel steil en ik was blij dat het bruggetje er echt was zodat we het water over konden steken om bij het kerkje uit te komen..
Ik had deze steile route niet graag naar beneden gelopen..
De andere weg naar beneden was niet zo steil en was daardoor weer veel langer.. :)

Elke dag moet je hier rekening houden met regen en onweer.. die buien barsten meestal om vijf uur los al dreigt het soms al veel eerder.
Gisteren kwam het water met bakken uit de hemel en vandaag zagen we wat het achter de camping had aangericht..eerst zag ik prachtige patronen in de modder die waterstromen hadden achter gelaten maar een stuk verderop ontdekten we dat er een heel gat uit de helling was en er lagen rotsblokken, grote stenen en modder over een pad dat weer heel veel schade veroorzaakt had richting het riviertje ook daar was een heel gat naar toe..bomen om en struken meegesleurd.. eigenlijk was er op dat punt niet meer veel over van een weg.
Voorzichtig zijn we over de puinzooi gegaan om verder te kunnen gaan met onze wandeling..
Dat voorzichtige dan toch wel omdat Jan met zijn voeten weg zakte in de modder..
Je weet natuurlijk nooit wat er gebeurt als je daar over heen gaat..
Maar na vier dagen begint onze koelkast toch weer leeg te raken.. de omgeving en het uitzicht is prachtig..maar toch willen we weer verder.. we zijn er alleen nog niet over uit waar heen.. Aoste.. Zwitserland.. of toch naar de westkust van Frankrijk..

Morgen trekken we weer verder..
Groetjes..

• 07 Juli 2010 - 19:50

Miek37:

Even snel een berichtje, wat heerlijk meid, zomaar de keuze tussen westfrankrijk of of zwitserland, dat is toch wel ideaal heej met zo'n camper, echt geweldig! De gekte heeft hier na gister uiteraard zo'n beetje de top wel bereikt, haha, toch zien we ook nog wat van la douce france want Rene volgt ieder jaar trouw de tour, (ik een beetje 's avonds met het journaal van Mart Smeets ;-) )

Nou liefie, ik ga weer voetjebal kijken, veel plezier weer verders en een dikke knuf!

• 08 Juli 2010 - 16:10

Chen:

Hebben al heel veel kuna`s erdoorheen gejaagd, dus ik heb geen persoonlijk mailtje meer gestuurd, maar wel een heeeeel lang verhaal op mijn blog. Wij zijn van de winter in Lanslebourg-Lanslevillard op vakantie geweest met Shar en Mario enzo. Grappig dat jullie daar zijn geweest! Elektrisch kacheltje hebben wij noet nodig! Eerder een airco! Zoen en hele dikke knuffels van dochterlief en je teerbeminde schoonzoon...