Koekoeksklok als souveniertje ? - Reisverslag uit Lingerhahn, Duitsland van Mieke - WaarBenJij.nu Koekoeksklok als souveniertje ? - Reisverslag uit Lingerhahn, Duitsland van Mieke - WaarBenJij.nu

Koekoeksklok als souveniertje ?

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

08 September 2010 | Duitsland, Lingerhahn

Gnifff….

Zoals het al zo vaak op deze wijze gaat ging het nu ook weer.
Hadden we het bij het ontbijt nog over rijden over de Furkapas.. besloten we toch nog net voor ons vertrek om over de Grimselpas te gaan rijden. Volgens het boekje dat ik heb zou dit een van de fraaiste en spectaculairste paswegen zijn!
Het was al wel duidelijk dat het weer om ging slaan en dat was ook wel te merken aan de bewolking die er hing.
Ondanks het ietwat sombere weer is de route naar de Grimselpas mooi.. zon ofgeen zon.. Zwitserland is gewoon een hartstikke mooi land!
Boven op de pas komen we langs een meer dat men de Totensee heeft genoemd. Hier is ooit grandioos geknokt door Napoleons soldaten en het leger van de Oostenrijkse keizer … onbegrijpelijk want ze moesten dus eerst een eind naar boven lopen om daar bekaf nog eens te gaan knokken..
Nah… gelukkig was er niks meer van te merken..

Jan vindt het leuk om nog even het dal van de Jungfrau in te rijden.. en als we in Grindelwald en later in Lauterbrunnen zijn vinden we dit een aantrekkelijk stukje Zwitserland om ook nog eens langer rond te gaan zwerven.
Het is te laat om nog een camping te gaan zoeken als we dat dal uit zijn en in de buurt van Bern blijven we op en vrachtwagenparkeerplaats overnachten.. niet echt prettig blijkt ’s ochtends als het volk al weer om half vijf begint met het warm draaien van hun motor…

Door het Zwarte Woud rijden we een toeristische route.. komen in Titisee terecht en het is intussen droog dus we gaan daar even het stadje in.
De verleiding is groot om een koekoeksklok te kopen…
Je snapt vast wel.. er was niks dat aantrekkelijker was.. en het leek me eigenlijk wel gaaf om zo’n ding in de keuken te hangen.. helaas.. de koekoeksklok hangt nog in het Zwarte Woud.. :D
Jan heeft nog even een mooie zwarte hoed gepast en ik vind dat Jan gewoon een hoed moet gaan dragen…
haha.. zie foto!
Dus.. we moeten nog een keer terug naar het Zwarte Woud!

De afgelopen nacht hebben we doorgebracht op een camperplaats in Hausach.
We zijn de laatste twee dagen over binnenwegen aan het rijden in het Zwarte Woud maar zijn net toch de snelweg opgedoken.
Er valt veel regen onderweg.. het uitzicht is slecht dus voor mij een goede reden om maar weer eens wat te schrijven.
We zoeken voor vanavond maar weer eens een camping op langs de Hunsrückhohenstrasse. Hopelijk kunnen we even van een goede internetverbinding genieten.

• 08 September 2010 - 20:57

Chenny:

Hè...maar zo weinig foto's? Mam, dat ben ik niet gewend hoor...
    Ennuh, ik zoeken naar Ligerhahn op google maps... is het echt niet Lingerhahn? Zoen en knuf!

• 08 September 2010 - 20:59

Chenny:

Had ik het nou verkeerd gelezen of heb je het al zo snel aangepast?