De essentie van Normandië - Reisverslag uit Étretat, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu De essentie van Normandië - Reisverslag uit Étretat, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu

De essentie van Normandië

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 Juli 2010 | Frankrijk, Étretat

Heb ik af en toe dat ik me af vraag waarom we de bergen verruild hebben voor de kust.. het is hier toch bijzonder mooi..
Onderweg stuiten we op camperplaatsen waar we overnachten.. we hebben hierdoor al een aantal dagen geen camping en daardoor ook geen douche meer gezien… dat laatste is minder… :( het scheelt .. het is niet meer zo bloedheet.
We hebben overnacht bij Mont Saint Michel… en hebben nog nooit zoveel campers bij elkaar gezien.. € 10,- parkeergeld en de mededeling dat we er ook voor mogen blijven overnachten maakt dat we echt de tijd nemen voor het bekijken en rondlopen in de Cathedraal op de rots en er omheen lopen op het strand..
Gelukkig is het redelijk bewolkt en kunnen we Lupo in de camper laten zodat we eens een keertje echt met z’n tweetjes samen ergens naar binnen kunnen… de eerste keer deze vakantie en als we de massa mensen zien die er in het hoogseizoen rond lopen zijn we ook echt blij dat Lupo in de camper zit.. Ik kan iedereen aanraden om hier eens te gaan kijken want het is echt bijzonder hoe die Cathedraal op de berg uit zee steekt maar ga dan wel buiten het hoofdseizoen om meer van de sfeer te proeven.
Ook de overnachting in Bayeux brengt weer een verrassing als er een mooie lichtshow in de Cathedraal daar is.. ik kan er net wat foto's van schieten voor de deuren op slot gaan en daarna is er buiten nog een lichtshow..
We zijn een dag later naar de D-Day - stranden van Normandië gegaan waar ook de Amerikaanse Begraafplaats bezocht en zijn onder de indruk over de grootte en hoeveelheid witte kruizen van alle gesneuvelde militairen… 9300 hoor ik een gids vertellen aan een groepje engelsen.
Gisterenavond laat vinden we een plek in Etretat.. dicht achter een oud station dat niet meer gebruikt wordt dus we horen geen treinen gelukkig.
Terwijl Jan bezig is om de camper een beetje waterpas te parkeren zie ik de roze gloed op de krijtrotsen in de verte en zet de GPS vast aan zodat we er nog meteen vandoor kunnen als we de plek waar we staan gemarkeerd hebben. Gegeten hadden we onderweg al en we zijn nog net op tijd bij zee om de zon nog een beetje mooi onder te zien gaan..
De boog Falaise D’Aval is prachtig om te zien en wat hebben we weer een geluk om daar bij toeval zo dichtbij een plek gevonden te hebben om te overnachten...
Ik ontdek dat we daar achter dat oude station internet hebben en ga gauw dit verhaal posten.. ik heb vreselijk veel mooie foto’s en die komen hier later nog bij ..
We staan op punt om na een lange wandeling van vanmorgen weer verder te trekken naar het noorden…
De foto’s komen hoor… zeker weten..

Groeten van ons..
:P

• 25 Juli 2010 - 10:28

Mariet:

Hoi Mieke en Jan,
    Nog een week te gaan, jullie reis is toch behoorlijk snel gegaan. Een goeie reis terug en we spreken elkaar over een week wel weer.
    Liefs,van ons vier.

• 25 Juli 2010 - 11:20

Ria:

Hoi Jan & Mieke!
    Machtig mooie foto's ! De kust is toch ook wel weer schitterend, hoor! Nog lekker genieten deze week!

Liefs van Ria
    www.exitthegrey.nl

• 25 Juli 2010 - 15:08

Ferdi:

Mooie serie foto's!

• 25 Juli 2010 - 19:17

Astrid:

Heerlijk je nieuwe serie foto's te zien en verhalen te lezen.Genieten jullie er nog lekker van deze laatste week !

Groet, Astrid.

• 26 Juli 2010 - 10:54

Lie:

Heerlijk dit ontdekt te hebben bij je comment op Peter's bankje-foto .
    Ik geniet van je foto's en genieten jullie nog lekker van je laatste week !

Groet en tot flickrs ,
    Lie

• 31 Juli 2010 - 18:40

De Cabrio's:

hoi, jan & mieke
    jullie hebbem wel een erg mooie reis gehad zeg.
    ongelooflijk. we hebben nog steeds goeie herinneringen aan jullie en denken nog vaak aan ons rendez-vous hoog in de bergen. was erg leuk.
    we spreken elkaar nog.

• 31 Juli 2010 - 19:37

Chenny:

Heb nog een vertaling gevonden (Engels) van het gedichtje bij de kaarsjes. Tis een pelgrim gedicht:

I do not pray
    I do not know what to say
    I do not have much time
    so light that I offer is
    some of my property
    a bit of my time