Bretagne.. zon.. zee en lekkere koekjes... - Reisverslag uit Erquy, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu Bretagne.. zon.. zee en lekkere koekjes... - Reisverslag uit Erquy, Frankrijk van Mieke - WaarBenJij.nu

Bretagne.. zon.. zee en lekkere koekjes...

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

19 Juli 2010 | Frankrijk, Erquy

Maandag 19 juli 2010

Ruim een week zijn we zonder internet en we hebben zoveel gezien…
We zwerven langs de Bretonse kust en stoppen hier en daar waar het ons leuk lijkt..
De ene keer om door een plaatsje of langs het water op het strand te slenteren en af en toe om een flinke wandeling te maken… zoals bij Camaret of Cape Frehel…
Soms vinden we een zeer geschikte camperplek zoals bij Pointe de la Torche(aan zee) en soms een heerlijk eenvoudige en rustige camping in de duinen.
We zijn naar Quiberon geweest en bij de menhirs bij Kerzerho..
In Concarneau waren we de avond voor de nationale feestdag dus daar was het gezellig druk.. bandjes traden op en vuurwerk’s avonds.
La Foret Fouesnant, Penmarch, Pointe de la Torche, Lanquidou, Poulhan, Pointe de Raz waar we bijna weggeblazen werden, opnieuw menhirs bij Pointe de Penhir, bij Camaret sur Mer kon je zo mooi wandelen...
Paimpol waar we uit eten gingen en ik niet wist wat ik zag.. ik had tartaar besteld en ik kreeg een bord voor m’n neus met een tartaar van ongeveer 5 cm hoog… rauw !
Jak.. dat kon ik echt niet opeten … dus hebben we toch maar even van bord gewisseld..
Vanuit Paimpol rijden we naar Cape Frehel met z’n roze graniet rotsen en lopen daar een heel eind over de rotsen te wandelen.. er is bijna geen wind en een strakblauwe lucht… zo totaal anders als het moment dat we bij Pointe de Raz waren wat het uiterste westelijke puntje van Frankrijk is.. we genieten enorm van het mooie uitzicht op diverse plekken en van de stilte op een van de punten waar we werkelijk alleen zijn… alleen het geluid van de golven en de meeuwen..
Na Cape Frehel rijden we naar een camping dicht bij Erquy.. te groot.. te veel kinderen.. dus morgen rijden we weer verder..
Een hele opsomming en heel veel foto’s.. Ik heb plaatsnamen genoemd bij de foto’s en zal proberen ze in de juiste volgorde te posten.. dit laatste is de vraag of dat wel gaat lukken want de verbinding is maar heel summier.

• 19 Juli 2010 - 21:05

Ria:

Hoi Jan & Miek !!!

Goh, wat een geweldig reis/foto verslag en dat kasteeltje Turpalt..... Heeeerlijke foto! De grilige rotspartijen, man man het is alsof we even mee op reis zijn !
    Las dat jullie begin augustus weer thuis komen, dat zal wel weer wennen zijn maar zover is het nog lang nog niet, lekker genieten nog en we gluren steeds even stiekem mee !!!

Liefs van Jaantje! ;o)

• 20 Juli 2010 - 06:16

Henk & Ilja:

Wat een schitterende foto's.
    We hebben, op Jonathan na de vierdaagse van Apeldoorn uitgelopen.
    Gisteravond is Henk naar Eerbeek geweest, de telefoon doet het weer hoor, mem had per ongeluk op het verkeerde knopje gedrukt, ze vonden het al zo gek dat ze helemaal niet meer werden gebeld.
    Annamarie heeft ook nieuwe woonruimte gevonden in Klarenbeek, ze heeft er vannacht zelfs al geslapen.
    Groetjes uit Apeldoorn

• 20 Juli 2010 - 12:20

Ferdi:

Prachtige foto's weer! .Blijf genieten!

• 26 Juli 2010 - 18:34

De Cabrio's:

hoi,
    we vinden jullie's foto's fantastisch en wat een mooie reis ! grandioos.
    die strandhuisjes bij CAYEUX sur MER komen ons bekend voor. vorig jaar gestaan op de camping aan de SOMME.
    en CAPE FREHEL uiteraard. we hebben genoten van de foto's.goed gedaan en wat een indrukken hebben jullie opgedaan. knap hoor. en ook van LUPO . goed gedaan beessie.
    we hebben er alweer een weekje BEEKBERGEN opzitten en daar was het ook weer mooi.dus nog 6 dagen en dan weer home begrijpen we.
    VIVA LA DOUCE FRANCE...........
    nou we houden contact en wensen jullie nog een fijne reis. doeiiiii en een knuffel voor..........LUPO.

de cabrio's

• 31 Juli 2010 - 19:25

Chen:

Heb je verslag en foto's nu pas gezien. Gave foto's weer hoor, volgend jaar wil ik wel naar Frankrijk als ik het zo zie! X!