Na Chitwan weer in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke - WaarBenJij.nu Na Chitwan weer in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke - WaarBenJij.nu

Na Chitwan weer in Kathmandu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

19 April 2009 | Nepal, Kathmandu

Ha,

We zijn weer terug in Kathmandu.
't Was heet in Chitwan (minimaal 40 graden) en na aankomst daar zijn we meteen het zwembad ingedoken om af te koelen.
Onze lunch stond klaar en om vier uur werden we op een kar met een paar ossen ervoor door het Tharu dorpje gereden om ons een indruk te geven van het dorpje en hoe de mensen hier nog volgens hun traditie leven in lemen huisjes die dicht op elkaar staan. De mensen kiezen voor het laatste om dat ze elkaar dan kunnen helpen.
Heel sociaal dus. Een vrouw liet heel trots haar huis zien en de mandjes die ze zelf geemaakt had en eentje waarin ze knoflook bewaarde.Binnen in haar huis waren twee ruimtes .. ze was er heel trots op om haar huis te laten zien.donker omdat de raampjes alleeen een paar gleuven in de muur zijn. het licht moet door de deur naar binnen komen en als ik een foto maak zie ik later hoe karig het is..een plank op poten moet een bed voorstellen en er hangt een klamboe boven... een paar sarongs en heel veel meer is er eigenlijk niet. Een paar pannen om te koken en dat is alles.Trots en blij met een grote glimlach staat ze iets te vertellen maar we verstaan er niets van.
De volgende dag (eergisteren) hadden we een vol programma... loeispannend zou het worden.. in een wiebelige lange kano met z'n allen .. incl. de gids van het resort, Gopal en de roeier over de rivier die echt niet diep was maar waarbij ik toch bang was dat m'n camera in het water zou vallen... na wat vogels langs de kant werden we verrast door een krokodil die even als het monster van Loch Ness boven water kwam maar zo schrok dat hij gauw weer onder water ging en de benen nam.
eenmaal aan de kant moesten we terug door de jungle... we hoopten wel iets spannends te zien maar twee kippen was het enige wat gescoord werd.
Het werd weer leuk toen we bij het Elephant Breathe Centrum ( door Chenny en geuri afgekort in EBC) kwamen,
vooral de kleintjes die los liepen en dachten dat je wel wat lekkers in je tas zou hebben maakten het heel grappig. Leuk om te zien hoe die kleintjes met elkaar stonden te knuffelen.
Chenny en geuri hebben tussen de middag op olifanten in de rivier gezeten, de bedoeling was dat zij ze zouden wassen maar de olifant dacht er toch echt anders over en zorgde voor een afkoelende douche voor de meiden.Lachen en het zorgde voor prachtige foto's.
Later op die dag toen het iets koeler was zijn we een rit gaan maken op een olifant, met z'n viertjes heel krap zitten op een plank maar dat krappe zitten zorgde ook dat je er niet af zou vallen want jeetje wat loopt een olifant te waggelen... :)
Al heel snel zagen we twee neushoors... een vrouwtje met een jong lag in een modderpoel te badderen... helaas kwamen er nog een paar olifanten met gasten op hun rug erbij en toen was het stel er toch wel snel vandoor.
We zijn een paar keer deze beesten tegengekomen hebben herten en zwijnen gezien... maar aangezien ik achterstevoren op een olifant zat was het moeilijk om goede foto's te maken. Ik zou er meer geld voor over gehad hebben om met z'n tweetjes op die olifant te zitten want daardoor zie je wel meer.
't Was een prachtrit en ben blij dat ik dit ook nog gezien heb.
We zijn weer terug in Kathmandu en vandaag zijn we naar Kapan geweest, een Boeddhistisch klooster waar heel veel kleintjes(monniken) bij waren.
Er was een dienst aan de gang en we mochten vanaf een afstandje fotograferen.
Veel gezien weer en ook nog de Bodnath Stupa bezocht en daar lange tijd door gebracht.
Vanuit een restaurant op de eerste verdieping hebben we nog zitten nagenieten van alles wat we daar zagen.. aan een tafeltje bij het raam en toen we de thee op hadden besloten we daar ook te eten.
Mooi om de verlichting aan te zien gaan en de treden van verlichting verlicht te zien raken....
We hebben hier een paar uur gezeten.
Wij hebben hier nog twee dagen, Chenny en Geuri vliegen overmorgen al weer naar NL.
Groetjes en een kus.
Mieke en Jan

• 19 April 2009 - 15:56

Caroline:

wat een avonturen en wat maken jullie veel moois mee!!! En ik maar denken dat neushoorns alleen in afrika voor kwamen :)

• 20 April 2009 - 17:18

Margreet:

Hee, goed man! We zien elkaar snel weer. Tot over ruim een week.

• 21 April 2009 - 10:05

Mariet:

Prachtig om mee te maken!!! Wij wensen jullie een hele voorspoedige reis en zien jullie Woensdagavond!! Groetjes.

• 23 April 2009 - 13:56

Astrid:

Welkom thuis Mieke en Jan !
    Lekker na genieten van de foto's en het mooie weer hier.
    Groet van Astrid.