Na aankomst in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke - WaarBenJij.nu Na aankomst in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke - WaarBenJij.nu

Na aankomst in Kathmandu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Maart 2009 | Nepal, Kathmandu

Namaste,
Na een vermoeiende reis hebben we alleen nog maar de moeite genomen om iets warms te eten met Chenny en Geuri en zijn heel vroeg gaan slapen.
Gisterenochtend hebben ontzettend lekker ontbeten bij Pumpernickel bakery (direkt naast het hotel) en daarna zijn we de stad gaan verkennen.
Het was wel heel bijzonder om meteen op een hindoestaan festival te stuiten wat een feest voor kleine kinderen bleek te zijn.
De kleintje zaten allemaal langs de weg en kregen bordjes met eten en bekertjes drinken.Ik heb hier fantastische foto's van maar die komen naderhand wel op flickr.
Daarna zijn we naar het Durbar Square gelopen waar heel veel te zien was.Een groot plein met veel oude hindoestaanse tempels waarvan ik zag dat er tempels bij waren uit 1600.
Hier vandaan zijn we naar de Swayambunath stupa gelopen een fantastische mooie stupa boven op een berg met een prachtig uitzicht over de stad.
Vandaag zijn we naar de Pashupatinath tempel gelopen waar overleden mensen aan de rivier gecremeerd worden.
Hier hebben we heel lang aan de rivier zitten kijken en een heel ritueel gevolgd hoe iemand gecremeerd werd.
Dat is toch wel heel indrukwekkend.
Het ritueel duurde ook wel heel lang en daardoor is dat het enige wat we vandaag gedaan en gezien hebben.
Morgen vertrekken we naar Pokhara voor de trekking en moeten zo opnieuw onze tas gaan inpakken.
Chenny en Geuri gaan met de bus en wij vliegend.
Ik ben ontzettend benieuwd hoe de trekking zal gaan.
Ik heb nu in ieder geval al heel veel foto's om me naderhand mee bezig te houden...
Voorlopig is dit waarschijnlijk ook het laatste berichtje want de trekking duurt 15 dagen.
Lieve groeten van ons allemaal.

• 27 Maart 2009 - 15:05

Astrid:

Hoi Mieke and friends,

Nu al veel indrukken opgedaan en je bent nog maar net van huis.Het is zo'n andere wereld waarin je terecht gekomen bent, dat is hier haast niet voor te stellen. Gelukkig kunnen we straks mee genieten via je foto's. Schiet er maar lekker veel!
    Ik wens jullie een goede reis naar Pokhara en een hele goede trekking toe.
    Geniet er van !
    Groet van Astrid.

• 27 Maart 2009 - 22:58

Margreet:

Hoi luitjes,
    Ik hoop dat jullie erg gaan genieten! Nu al mooie dingen gezien, en straks nog meer. Wij zitten nu aan het Titicacameer, nog in Peru. Morgen gaan wij naar Bolivia. Wat een ervaringen allemaal he? Have fun!

• 28 Maart 2009 - 21:01

Linda:

Hallo Mieke,
    Indrukwekkend wat je nu al hebt gezien en meegemaakt!
    Vandaag zijn jullie dan naar Pokhara. Een avontuur hoor, leef met je mee!
    Een fantastische trekking toegewenst!! Groetjes ook aan je reisgenoten... genieten samen!
    Ik verheug me al op je foto's!
    Liefs,
    Linda.