Lopen om de Matterhorn/ Monte Cervino te zien - Reisverslag uit Zermatt, Zwitserland van Mieke - WaarBenJij.nu Lopen om de Matterhorn/ Monte Cervino te zien - Reisverslag uit Zermatt, Zwitserland van Mieke - WaarBenJij.nu

Lopen om de Matterhorn/ Monte Cervino te zien

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

25 Juni 2013 | Zwitserland, Zermatt

De Matterhorn heet in het Italiaans Monte Cervino... dat klinkt toch ook wel aardig vind je niet ...?!!

4 jaar geleden waren we in het Saasdal en wilden naar de Matterhorn maar Lupo had heel heftig diarree had en we durfden hem niet mee te nemen in de trein die je moet nemen vanuit Tasch, dus we hebben toendertijd van dat uitstapje afgezien. De Matterhorn hebben we al wel vanaf de Italiaanse kant gezien maar daar ziet hij er heel anders uit.. toch iets minder indrukwekkend.

We staan nu op de camping in Tasch.. dichtbij het station maar hebben vanmorgen de keuze gemaakt om lopend over een wandelpad langs het spoor naar Zermatt te lopen. Een prachtige wandeling met fantastisch uitzicht op de bergen en treintjes die langsrijden. Wel een klimmende wandeling iets waar ik eigenlijk de schurft aan heb… als ik even uit moet blazen doe ik of ik iets interessants zie om te fotograferen en neem de tijd ;-) (Onze gemiddelde loopsnelheid was dan ook wel liefst 2 km per uur)
Rond twee uur zijn we in Zermatt maar voor we Zermatt bereiken zien we af en toe al de piek van de Matterhorn. In Zermatt zelf kun je de Matterhorn ook goed zien en we hebben geen zin in de dure poespas van kabelbanen dus we gaan niet met de kabelbaan omhoog. Aan het eind van het dorp lopen we nog een stuk verder over de Matterhorntrail richting de Matterhorn.. het uitzicht blijft fascinerend!
We nemen de trein naar Tasch om terug te gaan naar de camper. Uiteindelijk hebben we volgens de garmin toch nog 12 km gelopen.

Jemig.. wat ben ik blij dat ik gisteren een dubbele portie Griekse Kofta heb gemaakt.. die hoeven we alleen maar op te warmen..
Morgen gaan we dit zijdal uit, terug naar het dal van Sion want daar is het een stuk warmer als op deze hoogte van 1400 mtr. Vannacht was het 3 graden buiten. In de camper konden we het gelukkig wel warmer houden met ons blaaskacheltje.

• 25 Juni 2013 - 21:46

Astrid:

Hey vakantie gangers,

Mooi gebied daar..... en vast ook nog wel veel sneeuw te zien ;-)
    Ik kijk uit naar de foto's die tijdens de "pitstop" gemaakt zijn... Hier is het nog niet echt zomer,
    dus als ik jullie was zou ik het er nog maar lekker van nemen en genieten van al het moois daar
    in de Alpen !

Take care en groetjes ~ Astrid.

• 25 Juni 2013 - 22:18

Hinke:

Hoi Mieke en Jan
    Wat een prachtige foto s weer! Fijn dat jullie zo genieten!
    liefs Hinke

• 26 Juni 2013 - 13:30

Laurens:

Hallo Jan & Mieke,

prachtige omgeving daar in Zwitserland.
    Ben ondertussen al weer hoog en breed a.h. werk.
    Heb in Bedoin nog geprobeerd jullie te pakken te krijgen, helaas...(ook bij ons lag internet plat)

Geniet er maar goed van, en ik hoop dat het weer ook goed is. Hier is het redelijk fris, maar droog.

Groeten Laurens