Paniek in de tent…. - Reisverslag uit Zermatt, Zwitserland van Mieke - WaarBenJij.nu Paniek in de tent…. - Reisverslag uit Zermatt, Zwitserland van Mieke - WaarBenJij.nu

Paniek in de tent….

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 Juni 2013 | Zwitserland, Zermatt

Waar ik al vier jaar bang voor ben is een grote spin in de camper..

Zie ik een kleintje gaan langs het plafond ofzo.. dan pak ik gauw een stukje papier en haal hem weg voordat ie groot wordt tijdens ons verblijf in de camper…
Maar gisterenavond wilde ik in bed kruipen en zie daar een spin…groot genoeg om heel veel adrenaline door mijn lijf te pompen… en verdorie.. hij zit aan de verkeerde kant van het gordijntje .. tussen het gordijn en rolgordijn.. pakken kan niet.. en daar tegen meppen helpt zeker niet want de ondergrond is te zacht…
Ik roep ‘Jaaaaannnnnnnn’ (lees schreeuw)… vraagt Jan heel lief.. zou hij snel zijn…?
Neeee.. jij moet snel zijn.. ik vlieg naar het keukentje.. zoek de keukenrol.. hier papier.. ‘knijp hem fijn.. dat gordijntje wordt wel weer schoon in de was’.. en Jan probeert het zwarte monster in keukenrolpapier en gordijn fijn te knijpen..
En dan valt het kreng.. en we kunnen niet vinden waar.. niet tussen het dekbed en de pluchen bedrand misschien achter de bedrand langs onder bed in de laadruimte… dus Jan tilt de matras op om een lijk voor mij te zoeken zodat ik gerust kan slapen maar het monster is kwijt.. en kan natuurlijk ieder moment weer te voorschijn komen als ik in bed lig.
Als ik eindelijk in bed lig gaat ineens het klokje een spokend woeeeiiiiiii geluid maken….
Een van de sounds die je aankan zetten om te ‘relaxen’.. maar ik heb het niet aangezet.. en woeeeiiiii relaxed niet echt…
Help… het monster wiens lijk niet te vinden is.. neemt wraak en gaat spoken…

En nu even bezig geweest om de foto’s te bekijken en uit te zoeken want we zijn weggegaan uit Tasch en wilden een paar dagen in de buurt van Sion zijn maar voordat we daar waren zijn we nog het zijdal Val d’ Herens ingereden naar Arolla.
Het was een heel heldere zonnige dag dus we hadden fantastisch uitzicht en konden ver kijken.
Onderweg zien we de pyramides d’Euseigne vanuit de verte en we besluiten dichtbij de pyramides om te stoppen en zien ineens een paadje waarover je naar de pyramides kan lopen.
We nemen dat pad en het is best steil.. mensen die net voor ons dat paadje in gingen komen al weer terug. Kennelijk vinden ze het te steil of vinden ze de pyramides te ver weg.
Wij lopen door maar bedenken wel dat alle meters die we naar beneden moeten lopen ook weer terug omhoog moeten klimmen en het is steil. Dan zien we een open plekje met een bankje en ja hoor .. nog beter uitzicht op de pyramides. We lopen nog verder door en en staan dan tussen de indrukwekkende aardpyramides.. zowel onder als boven ons staan deze enorme aardpilaren. (aardpyramides ontstaan op plaatsen met zacht gesteente die bedekt zijn door hardere gesteenten in een omgeving waar veel erosie is.)

Onderweg naar Arolla zien we prachtige plekjes waar je zou willen overnachten maar we hebben geen zin in de kou deze keer. We rijden naar Vetroz en zoeken een camping op.
En eenmaal op de camping hier .. fietsen we wat ronden zoeken het pad op om langs de Rhone te fietsen en fietsen we Ri Sion. Een dag later ri Martigny.

Eigenlijk hadden we het plan om nog weer terug te keren naar Saas Grund als het daar mooier weer werd maar helaas heeft het gisteren de hele dag geregend en hebben we gelezen dat de sneeuwgrens tussen 2100 en 2500mtr. ligt. Van vorig jaar weten we dat je dan hoger op de de berg niet meer kan wandelen en eerst fikse dooi nodig hebt omdat de aangegeven wandelroutes bijna niet meer te volgen zijn. We blijven hier in Vetroz, in dit dal is de temperatuur goed en gaat oplopen tot 26/28 graden. Straks gaan we weer een stuk langs de Rhone fietsen. Vooral de route vanaf de camping richting Martigny is erg mooi.

Minpuntje.. mijn camera heeft het begeven… er komen rare streepjes in mijn foto’s en veel ruis.. hebben al van alles geprobeerd.. ge-reset batterij verwisseld .. ander SD–kaartje.. het probleem is helaas in de camera zelf.
In de loop van de week willen we weer ri Nunspeet rijden


  • 30 Juni 2013 - 12:05

    Hinke:

    Hoi Mieke en Jan

    Wat prachtig en bijzonder die aardpyramides!
    Slaap je nog wel goed nu je dat spinnemonster nog niet gevonden hebt? ik zou de hele boel op de kop gezet hebben! Geniet nog maar even van je vakantie en ik hoor wel wanneer jullie terug komen. Liefs Hinke

  • 30 Juni 2013 - 15:41

    Miek37:

    Dat je nog geslapen hebt! (ril!) Mooie foto set toch nog kunnen maken, ik hoop dat je camera nog gefixed kan worden, geniet er nog van, liefs Miek

  • 30 Juni 2013 - 17:09

    Eric:

    Hey Mieke, je moet ook vriendjes worden met zo'n spin, vliegjes voeren en zo... dan doet'ie je niks hoor... ;-)
    Prettige vakantie verder.... :-) Mooie foto's inderdaad !!!

  • 01 Juli 2013 - 15:51

    Wya:

    Ha Mieke en Jan,

    Fijn te horen dat er nog zo'n arachnofobisch mens bestaat, muizen, ratten, marters kan me niks schelen maar een dikke spin, yeaaaauuuk!!!! en dat in een camper.die hele grote (rioolduivels) komen vaak ook met z'n 2 en.
    Ook minstens zo erg,....je camera, huilen! daar moet veel over gepraat worden, gezellig dat jullie weer richting Nunspeet gaan.

    Groet,
    Wya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

* * * ta-da-da-doem-di-deeee de dikke domineeee ik heb er zin in... Lupo en Jan ook :D * * * http://www.flickr.com/photos/miekevos/

Actief sinds 09 Feb. 2009
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 141921

Voorgaande reizen:

27 Februari 2007 - 31 December 2013

We gaan d'r binnenkort weer vandoor...

08 Augustus 2012 - 19 Oktober 2012

Miepke en Piepke - op weg met de grote toetert

15 Mei 2011 - 19 Juni 2011

Weer op pad...

03 Juni 2010 - 12 September 2010

Tour de la Lavande

01 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

Yeah... met de camper door Europa

24 Maart 2009 - 22 April 2009

Het dak van de wereld komt in zicht!

Landen bezocht: